کنعانی در واکنش به ادعای دادستان کل آمریکا مبنی بر اقدامات تهاجمی برخی کشورها از جمله ایران برای تاثیرگذاری بر روند و نتایج انتخابات آمریکا گفت: یک بار دیگر این ادعاهای تکراری را بی‌اساس، مغرضانه و دارای مصارف سیاسی داخلی در آمریکا می‌دانیم.

سخنگوی وزارت خارجه: ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا بی‌اساس است

حسین کنعانی افزود: مقامات دولت آمریکا نمی‌توانند ترمیم شکاف‌ها و مشکلات داخلی این کشور را که ریشه‌های ساختاری، سیاسی و اجتماعی دارد، با فرافکنی و اتهام‌زنی به دیگران، در خارج از مرزهای این کشور جست‌وجو کنند.

بر اساس این خبر وی خاطرنشان کرد: مقامات دولت آمریکا نمی‌توانند ترمیم شکاف‌ها و مشکلات داخلی این کشور را که ریشه‌های ساختاری، سیاسی و اجتماعی دارد، با فرافکنی و اتهام زنی به دیگران، در خارج از مرزهای این کشور جستجو کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: دولت امریکا که پیشرو در مداخلات غیرقانونی در امور داخلی دیگر کشورهای مستقل بوده و فهرست بلند بالایی از چنین اقدامات مخربی را در کارنامه خود دارد، نمی‌تواند با اتهام‌زنی به دیگر کشورها، مشکلات و بحران‌های داخلی خود را به سایر کشورها منتسب کرده و بر سابقه سیاه رفتارهای مداخله‌جویانه و فراقانونی خود در امور داخلی کشورهای مستقل سرپوش بگذارد.

اف‌بی‌آی و چند آژانس اطلاعاتی دیگر آمریکا در بیانیه‌ای مشترک ادعا کردند که ایران در نفوذ سایبری به کارزار دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و همچنین تلاش برای هک کردن ستاد انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری، دست داشته است. همچنین دادستان کل آمریکا اخیرا در اظهاراتی مدعی شدت‌گرفتن حملات ایران برای تاثیرگذاری بر کارزارهای انتخاباتی آمریکا شد.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور از حزب جمهوریخواه و کامالا هریس معاون رئیس جمهور کنونی آمریکا از حزب دموکرات با یکدیگر برای کسب کرسی ریاست جمهوری در کاخ سفید رقابت خواهند کرد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.